måndag, februari 20, 2012

jag ser ljus

självförvållat? oklart. delvis. antagligen. förtjänt? nä... icke desto mindre I: "detta är alltså vad vi har att vänta oss: fruktansvärda magplågor. förlåt! jag har att vänta mig: magplågor." (slas, ur dråp i hastigt mod.) ok. och icke desto mindre II: ljust 2012 är ljust fortfarande, på obestämd tid! jag har massor av bevis och inget kan hindra mig.
till exempel: göteborgs indiekör i annedalskyrkan 24 mars. det ekar där! vi ekar. vi sjunger arcade fire, jónsi, radiohead, austra, alicia keys, the knife. det ekar. vi har gåshud när vi sjunger och det kommer skälva under kyrkans valv och under era ögonlock.
vidare: ok resten är hemligt men om ni hänger med mig så får ni väl veta eller nåt.

jag vill starta ett band.

apropå magplågorna; vad annars ska vi göra än att hänga med varandra. det är dags för donsögatan, det är dags för nobelvägen, det är dags för den där nya gatan på hisingen som jag inte hälsat på än, det är dags för gibraltargatan och det är alltid dags för hagabionhuset fyra trappor upp. vad ska vi annars göra, ungefär. hör av er om ni vill starta band med mig. jag har en vision, typ.

jag är tolv år. jag gillar pangpang och eld och blixtar, jag gillar orealistiskt våld och osannolika tyngdlagsexperiment. de klättrar på hus, skjuter varandra i småbitar, jagar väskor med viktiga koder och alla är rädda för kommunisterna. ok... [ett höjt ögonbryn] de har snabba bilar, iphones som visar var fienden är och de ser ut som rockstjärnor hela tiden. de har i princip asigt snygga kroppar men tom cruise har ärligt talat lite hängpattar nu fast vad gör det. måndagsdejt med mina pojkvänner kim och erik är lika med mission impossible VI; varför i helvete inte ungefär. och vi älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar